Ustawienia strony

Wyszukiwarka

BIP, ePUAP, Youtube, Facebook

Jesteś tutaj:

Postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego

3617
Postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762, z 2022 r., poz. 935, 1116, 1700), w związku z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych usttaw (Dz. U. z 2022 r. poz. 1730)
2. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r., poz. 984)
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 2200)
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 września 2022 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U z 2022 r., poz. 1914)
5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775).

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego według „starej” ścieżki awansu
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
1. kopię dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem,
2. kopię aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem,
3. zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 2200)
4. kopię sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem,
5. kopię oceny dorobku zawodowego za okres stażu poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem.

Wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego według „nowej” ścieżki awansu
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
1. kopię dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem,
2. kopię aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem,
3. zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt. 2 rozporządzenia Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 września 2022 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U z 2022 r., poz. 1914)
4. kopię pozytywnej opinii o przeprowadzonych zajęciach, o której mowa w art. 9fa ust. 8 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r., poz. 984), poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem.

W przypadku gdy przedłożone dokumenty zawierają nazwisko inne niż aktualne nazwisko nauczyciela, dodatkowo należy dołączyć odpowiedni dokument potwierdzający zmianę nazwiska.

Sposób złożenia wniosku: wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy Jabłonna przy ul. Modlińskiej 152, 05-110 Jabłonna (Biuro Obsługi Interesanta) lub przesłać za pośrednictwem poczty.

Opłaty: nie podlega opłacie

Sposób załatwienia sprawy:

Postępowanie przeprowadza się w dwóch etapach:

Etap pierwszy: dokonywana jest analiza formalna złożonego wniosku i dokumentacji. Jeżeli wniosek lub dokumentacja nie spełniają wymogów formalnych, wskazywane są szczegółowo stwierdzone braki, które należy uzupełnić w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieusunięcie braków w terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

Etap drugi: jeżeli wniosek wraz z dokumentacją spełnia wymogi formalne, Wójt Gminy Jabłonna powołuje Komisję Egzaminacyjną, która przeprowadza egzamin.
O terminie i miejscu przeprowadzenia egzaminu nauczyciel powiadamiany jest na co najmniej 7 dni przed wyznaczoną datą posiedzenia Komisji Egzaminacyjnej.

Przewidywany termin załatwienia sprawy:

1. W przypadku złożenia wniosku wraz z dokumentacją do dnia 30 czerwca danego roku, decyzję wydaje się w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku,
2. W przypadku złożenia wniosku wraz z dokumentacją do dnia 31 października danego roku, decyzję wydaje się w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.
Sposób zakończenia postępowania: wydanie przez Wójta Gminy Jabłonna decyzji o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Tryb odwoławczy od sposobu rozstrzygnięcia sprawy przysługuje odwołanie do Mazowieckiego Kuratora Oświaty w Warszawie za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Jabłonna – Wydział Oświaty, Sportu i Spraw Społecznych, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna, pokój 20, tel. 22 76-77-333 e-mail: j.wyzykowska@jablonna.pl

Pliki do pobrania: