Ustawienia strony

Wyszukiwarka

BIP, ePUAP, Youtube, Facebook

Jesteś tutaj:

Wpis do ewidencji niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego

1711
Zgłoszenie przedszkola, punktu przedszkolnego, szkoły do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jednolity Dz. U z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (tekst jednolity Dz. U z 2020 r. poz. 1520)

Niepubliczne szkoły i placówki mogą zakładać i prowadzić:
- osoby prawne,
- osoby fizyczne (każda osoba mająca pełną zdolność do czynności prawnych – pełnoletnia i nieubezwłasnowolniona)
Osoby te zwane są organami prowadzącymi.

Wymagane dokumenty:

1. Zgłoszenie przedszkola / innej formy wychowania przedszkolnego / szkoły do ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
2. Do wniosku zależy dołączyć:
1) statut szkoły lub placówki podpisany przez osobę uprawnioną, opracowany zgodnie z art. 172 ustawy Prawo oświatowe, a w przypadku punktu przedszkolnego projekt organizacji wychowania przedszkolnego, które powinno być realizowane w danych punkcie opracowanym na podstawie § 6 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania,
2) listę pracowników pedagogicznych z podaniem informacji dotyczących ich kwalifikacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami oświatowymi, przewidzianych do zatrudnienia w szkole/placówce oraz wskazanie osoby pełniącej funkcję dyrektora szkoły/placówki (wykaz podpisany przez osobę uprawnioną, bez kserokopii świadectw i dyplomów),
3) zobowiązanie do przestrzegania wymogów dotyczących nadania uprawnień szkoły publicznej (art. 168 ust. 4 pkt 6 ustawy Prawo oświatowe) w przypadku szkoły podstawowej).
4) informację o warunkach lokalowych – zgodnie z art. 168 ust. 4 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe zapewniających:
a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
b) realizację innych zadań statutowych,
c) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej; spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej,
5) pozytywną opinię Mazowieckiego Kuratora Oświaty w przypadku szkół podstawowych ubiegających się o nadanie uprawnień szkół publicznych.
6) formularz zawierający dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (dane uzupełniające do rejestru szkół i placówek oświatowych (RSPO).

Sposób złożenia wniosku: wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy Jabłonna przy ul. Modlińskiej 152, 05-110 Jabłonna (Biuro Obsługi Interesanta) lub przesłać za pośrednictwem poczty.

Opłaty: nie pobiera się

Przewidywany termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku

Sposób zakończenia postępowania: wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji lub wydanie decyzji administracyjnej o odmowie wpisu do ewidencji.

Tryb odwoławczy: od decyzji o odmowie wpisu do rejestru odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie przy ul. Obozowej 57 za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy Jabłonna – Wydział Oświaty, Sportu i Spraw Społecznych, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna, pokój 20, tel. 22 76-77-333 e-mail: j.wyzykowska@jablonna.pl