Ustawienia strony

Wyszukiwarka

BIP, ePUAP, Youtube, Facebook

Jesteś tutaj:

Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

1768
Podstawa prawna:
1. Art. 28 i 35b ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 326 z późn. zm.).
2. Uchwała Nr VIII/72/2011 Rady Gminy Jabłonna z dnia 18 maja 2011 r. w sprawie określenia wysokości opłat za wpis do „Rejestru żłobków i klubów dziecięcych”
3. Uchwała Nr LI/461/2018 Rady Gminy Jabłonna z dnia 28 marca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/72/2011 Rady Gminy Jabłonna z dnia 18 maja 2011 r. w sprawie określenia wysokości opłat za wpis do „Rejestru żłobków i klubów dziecięcych”

Sposób złożenia wniosku:
Od dnia 1 stycznia 2018 r. wszystkie wnioski i formularze związane z wpisem, zmianą wpisu czy wykreśleniem dotyczące żłobków i klubów dziecięcych oraz dziennych opiekunów składne są wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (https://empatia.mpips.gov.pl/).
Wniosek składany w formie elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wnioski składane są zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym.

Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć:
- oświadczenie o dokonaniu opłaty za wpis do rejestru,
- decyzję Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Legionowie o spełnianiu wymogów przeciwpożarowych,
- decyzję Państwowego Inspektora sanitarnego w Legionowie o spełnianiu wymagań sanitarno-lokalowych (w przypadku żłobka),
- opinię Wójta Gminy Jabłonna o spełnianiu wymagań sanitarno-lokalowych (w przypadku klubu dziecięcego),
- zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (jeśli podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy jest osobą fizyczną),
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy).

W celu sprawdzenia zgodności danych, o których mowa powyżej Wójt Gminy Jabłonna może żądać:
- odpisu z odpowiedniego rejestru,
- dokumentu potwierdzającego tożsamość,

Opłaty:
pobiera się zgodnie z Uchwałą Nr VIII/72/2011 Rady Gminy Jabłonna z dnia 18 maja 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do „Rejestru żłobków i klubów dziecięcych” zmienionej Uchwałą Nr LI/461/2018 z dnia 28 marca 2018 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr VIII/72/2011 Rady Gminy Jabłonna z dnia 18 maja 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do „Rejestru żłobków i klubów dziecięcych”

Przewidywany termin załatwienia sprawy:
W przypadku złożenia przez wnioskodawcę kompletu dokumentów, zaświadczenie zostanie wydane w ciągu 7 dni. Zaświadczenie doręczana jest wnioskodawcy za pomocą systemu teleinformatycznego zgodnie z art. 35b ust. 5 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity Dz. U z 2020 r. poz. 326 z późn. zm.)

Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru przysługuje tryb odwoławczy. Do Samorządowego Kolegium Odwoławcze w Warszawie, ul Obozowej 57 za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Jabłonna – Wydział Oświaty, Sportu i Spraw Społecznych, ul. Modlińska 152, 05-110 Jabłonna, pokój 20, tel. 22 76-77-333 e-mail: j.wyzykowska@jablonna.pl